Daca, asa cum scriam ieri, in oferta de spatii publicitare pe site-uri de stiri F5 X-Media isi disputa leadershipul cu ARBO Interactive, cand vine vorba de site-uri de business (categoria Economie si Finante din SATI), ne “luptam” colegial pentru prima pozitie cu MediaPRO Interactiv (MPI).

Iata cum sta treaba in privinta vizitatorilor unici insumati adunati de principalii playeri (regii de vanzari, nu publisheri):

vizitatori unici site-uri business, sati - decembrie 2009, cote regii online

In ceea ce priveste numarul de pagini afisate, MPI are un usor avantaj:

cote regii vanzari online, site-uri business, afisari (decembrie 2009, sati)

De unde vin aceste rezultate, se poate vedea din tabelul detaliat de mai jos.

click pe tabel pt a mari

Asta in ceea ce priveste Traficul. In ceea ce priveste Audienta – care e diferenta de calcul, am explicat ieri, aici MediaPro Interactiv conduce strans (datele sunt cele mai recente disponibile):

click pe tabel pentru a mari

Avand in vedere ca datele de audienta sunt culese in martie-august 2009, adica inainte de a lansa MONEY.ro, sper ca la urmatoarea masurare, F5 X-Media sa preia leadership-ul si in audienta, nu doar in trafic.

Nu va fi usor, dar e intotdeauna o placere sa concurez cu prietenii si fostii mei colegi de la MediaPro😉 Fara nicio ironie. La urma-urmelor, e spre binele unei piete (new media) pe care ne-o dorim cu totii tot mai mare si tot mai frumoasa.

Revin, in zilele urmatoare, cu prezentarea si altor zone din piata de publishing online .ro (unde – spre deosebire de zona news si business – F5 nu sta (inca ;)) neaparat la fel de grozav.

Asta ca sa nu credeti ca imi pierd timpul cu textele astea doar de dragul PR-ului. Cred ca e util sa vorbim deschis despre cum sta piata, cine si unde performeaza (sau nu) si asa mai departe.

Gata. Va urma! 🙂