Formatele “traditionale” sunt cele mai cerute, inca, in cateva dintre cele mai importante piete din CEE, conform unui studiu publicat azi de Gemius.

Polonezii par cei mai harnici in materie de click, in vreme ce [pana si la ratele de click] Romania ocupa ultimul loc. Daca ne uitam la formatele care livreaza cele mai bune rate de click, si acestea difera de la o tara la alta – semn ca fiecare piata si-a format obiceiuri proprii.

Romania se mai remarca cu un format cu rata de click 3,64% – dar, daca nu ma insel, nu e chiar “de bine”, pentru ca vorbim de un format intruziv [floating si interstitial]. Doar slovacii si bulgarii se mai pot lauda cu rate peste 1%. Presupun ca tot formatele “intruzive” genereaza si acolo ratele astea.

Alte grafice interesante vin din zona formatelor populare – iar oamenii de research pot face corelatii din care sa reiasa ca, uneori, obisnuinta [sau comoditatea?] infrange interesul clientilor, majoritatea agentiilor preferand sa mearga pe cai batatorite. O chestie cu care luptam de niste ani.

Nu am vreme sa analizez in profunzime cifrele, dar par interesante. Va las placerea, aici e partea “free” a raportului, insa – evident – cel complet e contra cost.

P.S. Un alt raport “de urmarit”, publicat azi, este legat de consumul de publicitate in Romania, in 2011, conform IAB Romania si PwC. Sunt multe de comentat dar, pana una, alta, astea sunt cifrele, conform ROADS [Romanian Online Advertising Study]

UpDate: Apropo, good point.