Afat in concediu pana in septembrie, Bogdan Enoiu nu pare ingrijorat (foto: Tabu)

Afat in concediu pana in septembrie, Bogdan Enoiu nu pare deloc ingrijorat (Foto: Tabu)

In spatele usilor inchise au loc discutii decisive privind alegerea grupului cu care Vodafone va opera bugetele sale de media, la nivel global.

O decizie care ar putea avea consecinte “istorice” si pentru piata de advertising din Romania.

Bugetul imens de media (bani pentru planificare si achizitii de spatii publicitare), estimat la 800 de milioane de lire sterline (aproximativ 940 milioane de euro, din care la nivelul Romaniei ajung “doar” 🙂 20 de milioane euro) -, reprezinta o miza uriasa, mai ales pentru cele trei retele globale aflate in cursa: WPP, OMD si Carat.

Desi oficialii citati astazi de BrandRepublic, MediaWeek si alte surse, spun ca sunt inca toate cele trei agentii in cursa, se pare ca, in finala, au ramas deja doar WPP si OMD. Iar favorit, fara o confirmare oficiala, pare – conform mai multor publicatii de business din lume – WPP.

In Romania, contul media al Vodafone pare greu, daca nu imposibil de “clintit” de la McCann Romania (McCann Erickson, Momentum, MRM, McCann PR). Adica de la Bogdan Enoiu (foto), unde se afla de mai mult de un deceniu (la inceput, sub brandul Connex).

La inceputul lui 2007, companiile lui Enoiu castigau, din nou, ravnitul buget – un articol AdPlayers din vremea aceea, aici – insa contractul urmeaza sa se incheie in acest an.

Momentul sensibil coincide cu discutiile privind dorinta noului (din iulie, anul trecut) director executiv Vodafone, Vittorio Colao, de a lucra cu o singura retea globala.

In Romania, in cazul in care va cstiga WPP, marele beneficiar al deciziei ar trebui sa fie, logic, Mediaedge:cia – agentie care va avea de alocat bugetele media ale operatorului de telefonie mobila in tara noastra. Iar daca va castiga OMD, cel mai probabil decizia ar trebui sa fie la OMD Romania.

Cu toate acestea, si la nivelul fiecarei tari se desfasoara pich-uri pentru administrarea bugetului de media, in Romania printre participantii invitati fiind, desigur – pe langa reprezentantii locali ai marilor retele mondiale -, si McCann Romania.

Miza e uriasa, chiar si pentru presedintele McCann Romania, Bogdan Enoiu personal, avand in vedere ca eventuala pierdere a contului Vodafone ii poate afecta valoarea exit-ului din anul 2014 (el detinand inca aproximativ 20% din actiunile grupului care estima, la finalul anului trecut, o cifra de afaceri pentru 2009 de cca 70 de milioane de euro).

Din acest motiv, in ciuda pronosticurilor si speculatiilor,  care dau se pare drept favorit grupul WPP, in cazul particular al Romaniei, indiferent de rezultatul pich-ului global derulat de Vodafone, putini ar fi surprinsi daca bugetele media ale gigantului telecom vor ramane in administrarea Universal/McCann Romania – un caz particular, avand in vedere relatia traditionala dezvoltata in ultimii 12 ani.

Later UpDate: De altfel, asa cum precizeaza corect si Cristi Parvan, intr-un comentariu la acest post, Vodafone Romania este, si acum, o exceptie de la “regula” – in celelalte teritorii contul fiind la Omnicom-OMD.

But… who knows?

Cel putin la Mediaedge:cia exista deja, dupa anunturile din presa internationala de azi, care mizeaza pe victoria WPP, un licar de speranta: poate ca anuntul final va aduce o surpriza? Chiar si pentru Romania?!

Vom vedea…